trendy

Trendy

Moda jest wieczna, zmienne są tylko trendy – z sezonu na sezon inspirują, fascynują i zachęcają do zabawy modą i własnym stylem. Nie zwalniaj tempa i trzymaj zawsze rękę na pulsie, śledząc nowinki ze świata mody, designu, kosmetyków i Make upu na Stylen.pl!

Bark wyników dla tego zapytania.

Bark wyników dla tego zapytania.

Bark wyników dla tego zapytania.

Bark wyników dla tego zapytania.

Co oznacza słowo trend?

Każdy, kto świadomie lub nie używa słowa "trend", chce opisać, jak społeczeństwo zmieniało się Fashion Trendsna przestrzeni kilku wieków. Kreatorzy mody pragną tworzyć ubrania dla kobiet i mężczyzn - jeśli uda im się trafić w gusta większości, wówczas kreacje i stylizacje przez nich forsowane nazywamy "trendem" Jeśli pewna grupa osób zdecyduje się na ten sam styl ubrań, w podobnym przedziale czasu, wówczas słowo "trend" będzie słowem użytym na właściwym miejscu. Oczywiście nikt nie jest w stanie dokładnie ocenić, ile t-shirtów czy butów sprzedaje się w sklepach w tygodniu. Do tego potrzebni są badacze rynku, którzy przeprowadzają ankiety wśród ludzi, badając ich preferencje modowe w danym sezonie. Jeśli ankieterzy otrzymają podobne odpowiedzi od większej ilości osób, można wówczas nazwać to "trendem" Trend może rozciągać się na terenie konkretnego miasta, landu, kraju, o  świecie nawet nie wspominając.

Jak powstaje trend?

Aby odpowiedzieć na wyżej postawione pytanie należy najpierw cofnąć się pamięcią do przeszłości i zbadać, który trend został zaproponowany przez konkretnego projektanta i jakTrends Schmuck zareagowali na niego klienci? Dopiero odpowiedź na to pytanie wskaże nam możliwą drogę społecznego rozwoju w zakresie mody. Cały ten proces bardzo ułatwia pracę koncernom odzieżowym, gdyż prezentuje społeczne preferencje i decyzje w zakresie ubioru. Główna zasada brzmi jednak: badanie prowadzone nad rozwojem trendów nie są badaniami rynkowymi - to, co przez media zostanie podane jako aktualny trend w żaden sposób nie można traktować jako pewnej przepowiedni na przyszłość. Często zdarza się właśnie tak, że słowo "trend" traktowane jest jako gorący slogan o charakterze marketingowym, skłaniający i namawiający potencjalnych klientów do kupna konkretnego rodzaju czy stylu ubrań. Trend uwidacznia się dopiero po przeprowadzeniu ankiet i działalności badawczej wśród społeczeństwa. Jeśli jednak namówi się pewną grupą ludzi za pomocą reklamy do kupna konkretnej serii odzieży, istnieje możliwość, że z biegiem czasu przeistoczy się to w trend danego sezonu. Trend może także powstać zupełnie spontanicznie w określonej grupie konsumenckiej, za którym zgodnie z jej zaleceniem warto podążać. Jak już wcześniej wspomniano, magiczne słowo "trend" często pojawia się jako główny bohater sloganów reklamowych i billboardów. Chodzi tu przede wszystkim o grę na linii konsument-agencja reklamowa, która ma na celu przekonać niezdecydowanego odbiorcę, że potrzebuje kupić konkretne ubranie z reklamy - przede wszystkim dlatego, że już ktoś inny określił je mianem "modnego" i "trendy".

Co charakteryzuje trend?

Kto używa słowa "trend", musi umieć to słowo wyjaśnić: w której grupie wiekowej się przejawia? Trends StrümpfeDominującą grupą są kobiety czy mężczyźni? W którym kraju trend jest wyraźny? Chodzi o ubranie  z wyższej czy niższej jakościowo półki? Czasami trend odznacza się poprzez dobrą dostępność konkretnego, pożądanego ubioru - np. jeśli istnieje możliwość kupna online, w pobliskim supermarkecie, gdzie produkty można zdobyć w korzystnej cenie. Równie popularne stają się ubrania znane z mediów, czasopism czy reklam. Działa to w następujący sposób; albo agencja reklamowa wydaje majątek na to, by dana para butów pojawiała się wszędzie, gdzie to tylko możliwe albo kinomaniacy i tvmaniacy kupują masowo ubrania, które sami kojarzą z filmów czy seriali. Niektóre trendy powtarzają się systematycznie w odstępie 10, 20 lat. Dzieje się to wtedy, gdy konkretny projektant czerpie inspiracje od swojego mentora i zarazem poprzednika, jednocześnie kształtując ówczesne stylizacje po swojemu i w sposób bardziej nowoczesny.