fitness

Fitness

Ruch to zdrowie! Spacer po lesie, jogging, nordic walking, aerobik czy siłownia – każdy sposób jest dobry, by zadbać o swoją sylwetkę. W naszym magazynie znajdziesz najskuteczniejsze i najpopularniejsze rodzaje treningu. Ruszaj się z nami jak najczęściej!

Bark wyników dla tego zapytania.

Bark wyników dla tego zapytania.

Bark wyników dla tego zapytania.

Bark wyników dla tego zapytania.

Fitness dla każdego!

W zdrowym ciele zdrowy duch! Właśnie dlatego codziennie powinniśmy znaleźć choć odrobinę czasu na ćwiczenia sportowe. Najciekawszą i najprostszą alternatywą jest fitness - na czym polega, jak ćwiczyć i co możemy dzięki niemu uzyskać?

Pojęcie fitnessu

Po pojęciem "fitnessu" należy rozumieć przede wszystkim dobre fizyczne i psychiczne samopoczucie. Wyraża zdolność człowieka do znoszenia większych balastów oraz zwiększonej odporności na wysiłek oraz stres w Fit im Lebencodziennym życiu. Aby to osiągnąć, należy przede wszystkim skupić się na ćwiczeniach fizycznych oraz odpowiednio zbilansowanej diecie. Chociaż pojęcie "fitness" z pozoru brzmi dość skomplikowanie, wyraża przede wszystkim rodzaj sportowej aktywności - w klubie sportowym, na siłowni czy w domu. Chodzi przede wszystkim o to, by zbudować i wzmocnić swój organizm, a następnie go ustabilizować. Motywacja do ćwiczeń fitness może być bardzo różnorodna - od chęci poprawy własnej kondycji bo lepszą koordynację ruchową. Dzięki ćwiczeniom fitness można także poprawić swój wygląd zewnętrzny oraz sylwetkę, co już skłania do sięgnięcia po ten rodzaj aktywności.

 Różnorodność fitnessu

Poprzez ćwiczenia fitness trenujemy różne grupy mięśni w naszym organizmie. W zależności od potrzeb i programu można skupić się na konkretnej partii mięśni, aby ją wzmocnić i wytrenować. Wszystkie ćwiczenia mają na celu jedno - Rund um fitpoprawę szybkości, koordynacji, gibkości oraz wzmocnienie kondycji. Początkujący w fitnessie mogą zwrócić się o pomoc w przygotowaniu własnego  indywidualnego programu na start, który ułatwi oswojenie się z treningiem. Program fitness powinien być zindywidualizowany i w zupełności odpowiadać możliwościom i poziomowi zaawansowania trenującemu.  Niezależnie jednak od motywów do treningu, przyjemność z ćwiczeń musi tutaj stać na piedestale, w przeciwnym razie sama motywacja nie skłoni nas do systematycznego uczęszczania na zajęcia i dość szybko zrezygnujemy z tej aktywności.

W studio fitness wykonuje się różnorodne ćwiczenia - od steppera, rowerków stacjonarnych aż po bieżnię automatyczną. Obok przyrządów do ćwiczeń kardio warto sięgnąć także po przyrządy do treningu siłowego (np. podnoszenie ciężarów). Początkowy program fitness będzie ulegał modyfikacji w czasie, zgodnie z naszym poziomem zaangażowania i zaawansowania. Jeśli nie chcesz trenować w dusznym pomieszczeniu, wypróbuj fitness na świeżym powietrzu. Można ćwiczyć samemu lub w większej grupie, choć z doświadczenia trenerów bardziej lubianą formą jest forma grupowa zajęć. Przyrządy do ćwiczeń zostają wówczas zastąpione ławkami, schodami i murkami na podwórzu. Trening grupowy jest bardzo skuteczny dzięki wzajemnej motywacji oraz sporej dynamice ćwiczeń.

Fitness w domu - czemu nie?

Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby uprawiać fitness we własnych czterech ścianach - wtedy, kiedy pozwoli na to wolny czas. Przyrządy do ćwiczeń mogą być bardzo pomocne, nie są jednak konieczne i niezbędne. W internecie znajdziemy wiele tutoriali Sport für straffe Beinefitness, do których potrzeba jedynie odrobinę chęci i wysiłku, bez potrzeby wyposażania się w drogi sprzęt. Należy jednak uważać, by odpowiednio dopasować trening do własnych możliwości - w przeciwnym razie może dojść do przeciążenia a nawet do kontuzji czy urazu. Każdy, kto zdecyduje się na fitness w domu, z pewnością zdziwi się gigantycznym wyborem ćwiczeń video w internecie. To sprawi, że nasz trening nie będzie tylko przyjemny,ale także różnorodny.